12 Şubat 2017 Pazar

50. YILINDA DİSK

Türkiye İşçi Sınıfının Unutulmaz Kilometre Taşı: DİSK 50 Yaşında!

13 Şubat 1967 günü kurulan Devrimci İşçi Sendikaları Konfederasyonu (DİSK), yarım asrı buldu, şanlı tarihiyle bugün 50. yaşını kutluyor.

DİSK; T. Maden-İş, Lastik-İş, Gıda-İş, Basın-İş ve Zonguldak Maden İşçileri Sendikaları tarafından, Türkiye sendikal hareketinde yeni bir çığır açmak üzere kuruldu. Kurucu Genel Başkanlar; Kemal Türkler, Rıza Kuas, Kemal Nebioğlu, İbrahim Güzelce ve Mehmet Alpdündar, hazırladıkları DİSK Ana Tüzüğü’nü İstanbul Valiliği’ne teslim ederek bu tarihi kuruluşu resmen tamamladılar.

Sınıf Sendikacılığının ve Direnişin Okulu

DİSK, Türk sendikal hareketi içerisinde izleri asla silinmeyecek çok önemli görevler üstlendi. Devrimci ve gerçek sendikacılığın nasıl olması ve nasıl yapılması gerektiğini tüm dünyaya gösterdi.

Sendikacılığın sadece toplu iş sözleşmesi masalarından ibaret olmadığını, bu mücadelenin sınıfsal bir özü bulunduğunu başta işçi sınıfı olmak üzere tüm halkımıza ve iş alemine kanıtladı. Devrin uzlaşmacı ve sarı sendikacılığa karşı her zaman net bir bayrak açtı. Demokratik ve sınıfsal eylemleri, devrimci sendikal tarihimizin altın sayfalarında yerini aldı:

  • 1 Mayıs’ların yığınsal ve coşkulu kutlanması,

  • Sendikal özgürlüğe açılan en büyük pencere olan şanlı 15-16 Haziran Direnişi,

ve daha nice demokratik eylem, sendikacılık tarihimize birer büyük kilometre taşı olarak dikildi.

"Tabanın Söz ve Karar Sahibi Olduğu" Bir Mücadele

DİSK, sendikal yönetim ve demokratik eylemlerde "tabanın söz ve karar sahibi olması" ilkesinin ne denli hayati olduğunu gözler önüne serdi. Örgütlenmede, eğitimde, demokratik eylemlerde, toplu iş sözleşmelerinin yapımında ve uygulanmasında bu ilkenin asla vazgeçilemez bir kural olduğunu tüm işçi hareketine perçinledi.

Bugün DİSK’in kuruluşu ve eylemleri hakkında yazılan kitaplar, dergiler, gazete yazıları ve akademik makaleler, elbette kütüphaneleri dolduracak devasa bir külliyata ulaşmış durumdadır.

Tarihin İçinden Bir Kıvanç ve Gurur

DİSK’in kurulması yolunda yürütülen o tarihi çalışmaların büyük bir bölümünde, T. Maden-İş Sendikası Silahtarağa Merkez Şube Başkanı Hüseyin Ekinci olarak bizzat bulunmaktan büyük bir kıvanç duyuyorum. O tarihte T.Maden İş üyesi olarak DİSK'te çalışmıyordum ama DİSK'e çalışıyordum. Bu hep Böyle oldu. Zaten T.Maden-İş kadroları olarak attığımız her adımı önce DİSK diye seslendiriyorduk, bu durumu prensip edinmiştik. 

Ardından gelen yıllarda, DİSK’in sendikal örgütlenmelerinde, demokratik eylemlerinde; Maden-İş Şube Başkanı, 1. 2. 6. Bölge Temsilcisi, Yürütme Kurulu Üyesi, Genel Başkan Vekili ve DİSK Genel Sekreter Yardımcısı olarak verdiğim özverili mücadele, hayatımın en büyük onur kaynağıdır.

Bir Tarihsel Not (13 Şubat 2017): DİSK, "Demokrasiyi Kurmak İçin Birleşelim" sloganı ile 50. yıl kutlamasını gerçekleştirirken; bugünkü DİSK yöneticilerinin ve üye sendika yöneticilerinin, konfederasyonu eski gücüne ve o güçlü günlerine kavuşturması çabalarını yerine getireceklerine olan inancımı vurgulamak istiyorum. H. E.













DİSK kuruluşunun ellidokuzuncu  yılını kutlladı. 13 ŞUBAT 1967 günü kurulan DİSK, 59 yaşında...
T. Maden -İş, Lastik-İş, Gıda - İş, Basın -İş ve Zonguldak Maden - İşçileri Sendikaları tarafından kuruldu.
Kurucu Sendika Genel Başkanları, Kemal Türkler, Rıza  Kuas, Kemal Nebioğlu, İbrahim  Güzelce ve Mehmet Alpdündar hazırlanan DİSK Ana Tüzüğünü İstanbul Valiliğine vererek, kuruluşu tamamlandılar.

Yarım asrı geçiren coşku, adeta bir şenlik havası içerisinde kurulan DİSK,Türk Sendikal hareketi içerisinde izleri asla silinemeyecek çok önemli görevler yaptı.
Devrimci ve gerçek sendikacılığın nasıl olması ve nasıl yapılması gerektiğini gösterdi.

Sendikacılığın sadece toplu sözleşmelerden ibaret olmadığını,bunun sınıfsal yanının da olduğunu, başta işçi sınıfı olmak,üzere halkımız ve tüm iş alemine kanıtladı. Uzlaşmacı ve sarı sendikacılığa karşı bayrak açtı.

DİSK'İN sendikal demokratik eylemleri teker, teker devrimci sendikal tarihimiz içerisinde yerini aldı.
Başta 1 Mayıs'ların yığınsal kutlanması,sendikal özgürlüğe açılan pencere olan 15-16 Haziran şanlı direniş olmak üzere olmak üzere bir çok demokratik sınıfsal eylemleri birer büyük kilometre taşı olarak sendikacılık tarihimize dikti...

Sendikal yönetim ve eylemlerde, tabanın söz ve karar sahibi ilkesinin ne kadar önemli olduğunu gözler önüne serdi. Örgütlenmede, eğitimde, demokratik sendikal eylemlerde, toplu iş sözleşmeleri yapım,, uygulama ve başarılarda bu ilkenin asla vaz geçilemeyecek bir kural olduğunu perçinledi...

Bugün, DİSK kuruluş ve eylemleri hakkında yazılanlar, çizilenler, kitap, dergi, gazete yazıları, makaleler elbette bir çok kütüphane ve kitaplıkları dolduruyor.

DİSK'İN Kurulması yolunda yapılan çalışmaların büyük bir bölümünde T.MADEN-İŞ Sendikası Silahtarağa Merkez Şube Başkanı olarak bulunmaktan kıvanç duyuyorum.


DİSK Sendikal örgütlenmeleri ve demokratik eylemlerinde MADEN-İŞ şube başkanı. bölge temsilcisi, Yürütme Kurulu Üyesi ve Genel Başkan Vekili olarak, ayrıca DİSK Genel Sekreter Yardımcısı olarak yaptığım özverili çalışmalar beni gururlandırıyor.


13 ŞUBAT 2017

DİSK "DEMOKRASİYİ KURMAK İÇİN BİRLEŞELİM" sloganı ile 50. yıl kutlaması düzenliyor. DİSK yöneticilerinin ve üye sendika yöneticilerinin DİSK'İ eski gücüne, güçlü günlerine getirme çaba ve çalışmalarının başarıya ulaşacağına olan inancımı belirtmek istiyorum...
NİCE YILLARA



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder